środa, 14 września 2011

dlaczego nie mogę znaleźć pracy?


Pracy nie szukam. Pracę chcę znaleźć!
Aplikuję ciągle.
Zgłaszam się też poniżej kwalifikacji.
Także dorywczo i tymczasowo.
Szczerość do bólu pewnego menedżera sprawiła,
że już wiem, dlaczego nie mogę znaleźć pracy : (


Podaję link do mojej czerwcowej wymiany zdań z Panią Anną Sawczuk na jej blogu Kariera okiem doradcy zawodowego. Chyba znowu ‘okroję’ moje cv, tym razem do minimum niezbędnych danych. 


Pisałam już, że wybieram się na rozmowę w sprawie pracy. Byłam i poległam na błędnych założeniach. W marketach nie ma pionów i działów organizacyjnych jako takich; są tylko wielofunkcyjne stanowiska fizycznych pracowników sklepu, gdzie każdy musi umieć robić wszystko. 


Menedżer odpowiedzialny za kilka sklepów wydał mi się wymarzonym szefem – konkretny, rzeczowy, praktyczny, kompetentny, wymagający, bardzo dobrze przygotowany. Pierwszy raz spotkałam się z tym, aby rekruter w ogóle był przygotowany. A ten – poezja – przygotowany do granic możliwości. A na to, to już ja nie byłam przygotowana. Szczególnie na słowa: „Te dokumenty wskazują na młodego, zdolnego i wykształconego pracownika umysłowego. Płacimy najwięcej, ale też najwięcej wymagamy. Nie stać mnie na ryzyko zatrudnienia pracownika umysłowego na stanowisku fizycznym.” 

Cóż, bywa... mimo, że oddał mi wszystkie moje dokumenty, to jednak wysłuchał o tym, że sprzątałam w hotelu i poremontowo, stoję obecnie jako sprzedawca na kasie w gospodarstwie domowym... negocjował i argumentował, że praca dorywcza to jednak nie praca stała, i że nie chce mieć mojego zdrowia na swoim sumieniu, bo nie dotrwam do końca 3mczej umowy próbnej... a jednak przedstawił mi pełny obraz polityki zatrudnienia, warunków pracy i płacy! 

1 komentarz:

  1. Szanowni Państwo, w większości przypadków CV i LM są źle formatowane! Nie zapisywane w PDF! Ja jako rekruter nie ma czasu bawić się w szukanie odpowiedniego programu do odszyfrowania przesłanej aplikacji. Zdjęcia ? Nie są najistotniejsze ! Ale jeśli ktoś prześle skanowane i ot tak na odczep ... rozwiń całośćsię przyklejone do dokumentu , to na dzień dobry odpada! Tak jest wszędzie ! Nie dziwcie się , że aplikacje odpadają, to raz. Dwa. codziennie po ukazaniu się ogłoszenia hurtem CV są wysyłane, nie sformatowane. Nie dopuszczalnym jest pisanie w liście Witam, pozdrawiam. Gdy napisałem do kandydatki na sprzedawcę ile chce zarabiać? 2500 plus premia uznaniowa!! Na litość boska, kobieta miała swój sklep w ajencji, ale zrezygnowała tak wynikało z dokumentów. zaledwie 3 lata swoja firmę prowadziła. Rozumiem, że ma doświadczenie, ale na stanowisko sprzedawcy bym jej nie zatrudnił . Nie, że się wymądrzam, ale Drogie Panie, estetyka CV!! To naprawdę denerwuje mnie jak czytam niechlujne aplikacje! Kopiujecie od koleżanek LM i je na siebie przerabiacie, to idzie wyłapać!! Mężczyźni Was wyprzedzają!!! Choć też nie są najlepsi. Czytanie długich LM nikogo nie interesuje!!! Nie ma na to się czasu!! gdy dostaje się dziennie po 400 aplikacji z których trzeba wyłapać 2!!! Bardzo chętnie pomogę wszystkim zainteresowanym napisać profesjonalne CV i LM, aby Wasze szanse się o 90% zwiększyły . Zainteresowanych proszę o kontakt na adres; marcin.lach75@wp.pl

    OdpowiedzUsuń