piątek, 29 kwietnia 2011

Zarabianie przez internet?


Jak szukać pracy zdalnej, jeśli nic się o niej nie wie? Cóż, człowiek robi wtedy za totalnego naiwniaka i kompletnego idiotę! Dopiero potem wymiana maili pokazuje, że uczciwie żadnej przyzwoitej pracy się nie znajdzie. Dopiero potem okazuje się, że ciągle się trafia na bardziej lub mniej zakamuflowane piramidy finansowe, rozsyłanie spamu, klikanie w linki i banery, łańcuszki pseudo-mlm-szczęścia albo kupowanie i sprzedawanie kota w worku... Nawet wyrażanie swej opinii w serwisach ankietowych jest mocno przereklamowane:
prawie ciągle jest się poza grupą docelową albo ankietę ‘wywala’, bo dziecię zapłakało i po dwóch minutach dziesięciominutowej z założenia pracy trzeba zrobić dwadzieścia minut przerwy: rozłącza stronę i drugi raz wejść na nią nie pozwala.

Oto, jedna z moich pierwszych korespondencji w ramach szukania pracy w internecie. Zamieszczam te, jakże infantylne, dziecinne i głupiutkie moje zapytania z 2009r:

13 czerwca

Zainteresowało mnie Pana ogłoszenie /.../
Jak mądrze, uczciwie i zyskownie można zarobic przez internet'
o treści:
"Poszukujemy pilnie pracowników do obsługi e-mail.. Cała praca jest wykonywana w Twoim własnym domu. Sam ustalasz swój własny rozkład. Wszystko, czego potrzebujesz to komputer, natomiast jest zapewnione pełne Szkolenie on-line. W 30-dniowym okresie próbnym, nie masz nic do stracenia. Zacznij robić pieniądze dziś /.../"
link: /.../

Czy ono nadal jest aktualne?
Z internetu korzystam poprzez modem blue connect.
Ogłasza się Pan w kategorii praca stała.
Czy można liczyć na legalną umowę?, co sugeruje słowo uczciwie.
Jak wygląda sprawa ze składkami ZUS i US?
Na czym polega ta praca? - Czy mógły Pan przybliżyć jej charakter?
Przepraszam, za tak wiele pytań, jednakże nie miałam do tej pory
styczności z pracą wykonywaną zdalnie.
Nie pisze Pan o pieniądzach, więc myślę, że ogłoszenie nie
jest o gruszkach na wierzbie typu 50tys/mc za 1godz pracy dziennie :)

Z góry dziękuję za odpowiedź.

14 czerwca
Dziękuję serdecznie za informacje.
Niestety nie ma w niej żadnych konkretów :((
Wysyłam maila CHCĘ SPRÓBOWAĆ! po 'dokładniejsze informacje na temat tej pracy.'
Pozdrawiam

15 czerwca
"spis pytań, które chciałbyś mi zadać i wyślij je do mnie"

- jak wygląda sprawa od strony prawnej – umowa o pracę, umowa zlecenie, umowa o dzieło, własna działalność gospodarcza? jak rozliczane są ZUS i US??? czy należy otworzyć osobne konto bankowe wyłącznie na potrzeby tej działalności?
- załóżmy, że nie interesuje mnie udział w projekcie, po prostu chcę zakupić kurs w całości 12*35 czyli 420zł – co on mi da? czego nauczy?
- załóżmy, że mimo szczerych chęci, nie znajdę nikogo do struktury marketingu wielopoziomowego, czy po opłaceniu kursu będę miała na tyle istotną wiedzę, by rozpocząć każdą inną działalność w internecie?
- czy można poprzez skrót myślowy określić projekt jako ‘zarób na własnej nauce’, ‘studiuj, a my Ci za to zapłacimy’?
- jeśli mój okres próbny to 30 bezpłatnych dni, i udzielam następnym osobom bezpłatnego 30dniowego okresu próbnego, to gdzie tu pieniądze?
- a może poradniki, które mam sprzedawać to jedno, a kurs sprzedaży poradników to drugie? jeśli tak, to chyba powinien mi Pan zaproponować kupno poradnika, a dopiero w drugim kroku współpracę w dystrybucji...

mam dwie uwagi do całości
nasza korespondencja przypomina mi relacje wyborcze politycy – naród
pierwszy list to przerost formy nad treścią, same ogólniki, jak nam to będzie wspaniale
list drugi, to wybrane punkty programu, te najbardziej grające na instynktach pierwotnych i mające na celu wywołać pęd owczy w niezbyt znanym kierunku w nadziei, że będzie lepiej
czekam na list trzeci, czyli konkretny program!
podejrzewam, że do tego potrzebny LIST INTENCYJNY!, więc go przesyłam
może z tej pierwszej części kursu dowiem się, po co te wszystkie ‘ściemy’ nim dojdzie się do konkretu...

sprawa druga
kopiuj-wklej nie wystarczy
proszę przeedytować gotowce na formę męską
to będzie bardziej profesjonalne

Pozdrawiam,
i liczę na bardziej prywatną korespondencję :)
zrozumiałam, że ma być Pan moim mentorem na ścieżkach projektu,
a nie nauczycielem ctrl+c ctrl+v...

16 czerwca
Nie odpowiedział Pan na żadne z moich pytań :(
W pliku LIST INTENCYJNY.doc nie ma żadnych konkretów!
Czym jest ten kurs?
Mam szukać klientów na towar, o którym nic nie wiem ???
Mam sama kupować kota w worku i sprzedawać go dalej ???
W internecie jest wiele ogólnodostępnych i darmowych stron/kursów/poradników
 poświęconych marketingowi i biznesom online.
W czym ten kurs różni się od innych? W czym jest lepszy?
Czy Pan sam jest teraz w trakcie okresu próbnego?
Mam wrażenie, że albo Pan już biegły rutyniarz, albo poprostu nie ma Pan pojęcia
co będzie Pan rozsyłał i za co brał pieniądze...
Wiem, upierdliwa baba jestem...
Proszę tego wszystkiego nie brać osobiście!
Chcę pracować w internecie. Ale muszę znać konkrety!
Ewentualnie proszę o kontakt do kogoś wyżej w tej siatce dystrybucji.
Pozdrawiam

25 czerwca
Nie odpowiedział Pan na żadne z moich pytań !!!
Nie podał Pan ani jednego konkretu !!!
W tej sytuacji jestem poniekąd zmuszona zrezygnować
z proponowanej mi współpracy na nieznanych warunkach !!!
Dziękuję!
Pozdrawiam.


Mimo wszystko, mam nadzieję, że temu Panu udało się rozkręcić e-biznes. Był moim najbardziej wytrwałym i zdeterminowanym potencjalnym ‘pracodawcą’. W ogóle mnie nie czytał, ale parł do przodu jak strzała. No, i nie nabluzgał mi ani razu! Może dlatego, że w odpowiedziach dostawałam wyłącznie szablonowe załączniki.

Dla bardzo początkujących. Tak bardzo początkujących, że bardziej już być nie może. http://zarabianie.mundial24.net/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz